Knäck, spelningar och julklappslycka

Julen har flyttat in i stereotvåan. En tindrande kungsgran står och trängs i vardagsrummet i sällskap med hyacinter, pepparkaksgirlanger och  julgrupper. Julen är vit och silverglänsade och jag knaprar knäck när P dricker glögg.

Idag har bandet och jag varit i Moltov studios och blivit fotade och intervjuade inför spelningen på Mosebacke den 2 januari. Jag är peppad till tusen! Det känns så fantastiskt skönt att känna sig säker på alla låtar. Jag kan varenda ord i sömnen och kan äntligen fokusera mer på scennärvaron. Man skulle ju kunna tro att jag lär mig texterna i samband med att jag skriver dem, men så enkelt är det inte alltid. Texten är den sista beståndsdelen i en Eloise Kerr-låt som blir klar och för det mesta har jag sjungit helt andra ord eller inga ord alls under så pass lång tid att jag blandar ihop det gamla eller obefintliga med det nya.


När vi kom hem ifrån intervjun kom P's föräldrar hit med vår nya tvättmaskin. Vi fick den av dem som födelsedagspresent och julklapp, helt enkelt år 2009's stora present och jag är så glad!


För att lyxa till livet ännu lite mer har jag nu äntligen tagit mig råd att köpa en digital systemkamera. Den kommer med posten inom några dagar och är min julklapp till mig själv! Jag har önskat mig en varje jul sedan jag fick veta att det överhuvud taget fanns, nu tycker jag att jag väntat tillräckligt länge. Hoppas att den kommer innan julafton!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback