Julkort och smutskastning

Jag sitter i soffan och gör julkort och tittar på agenda. Ämnet för kvällen är sjukreglerna och debattörerna är Mona Sahlin och Cristina Husmark Pehrsson. Jag tycker att frågan är viktig och vill gärna se fler debatter i ämnet. Men jag kan inte låtsas att jag inte blir besviken på Mona, Cristina och Agenda när debatten som så många gånger förr handlar om vad andra gjort dåligt förut och inte hur man ska lösa problemen nu.

Jag vet att Cristina anser att Mona med partikamrater skötte ALLTING dåligt när de hade makten. Jag är också medveten om att Mona tycker att Cristina med dagens regering gör ALLTING fel, de behöver verkligen inte berätta det för mig. Jag tycker att Agenda är ett fantastiskt program men ikväll låter programledaren Karin Hübinette debatten att fortsätta handla om vad andra gjort dåligt.

Många människor jag möter har en bild av politik som genomsyras av tråkiga politiker som diksuterar tråkiga frågor, ljuger och snackar skit. Det är inte konstigt när den vanligaste bilden av politiker finns just i den här typen av debatter. Jag värnar om demokratin och tycker att den aktiva handlingen att gå och rösta är viktigare än att alla jag möter röstar på det alternativ som ligger mig närmast hjärtat. Därför kommer jag att göra allt jag kan för att förändra den bilden.

Politik bör handla om lösningar. Vad tänker de politiska partierna göra för att Sverige ska bli ett ännu bättre land att leva i? Det vill jag som väljare veta och jag önskar att alla politiska debatter jag deltar i kommer att handla om just det. Lösningar.

Nu ska jag fortsätta med mina julkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback