Kärlek, tvättmaskiner och papperstallrikar

Dagarna är korta nu men kvällarna är desto längre. Jag är så himla kär i min fina, omtänksamma, charmiga, smarta, mysiga, underbara sambo att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.
Vi har haft en jättehärlig helg med släkten på besök, födelsedagsfest i stereotvåan och en mysig bakiskväll.

Patrik fyllde år i fredags och det ville alla fira. Han fick en massa presenter och en av den var till oss båda. En ny tvättmaskin! Patriks föräldrar hjälper oss att köra iväg den trasiga maskinen och sedan får vi följa med dem och välja ut en ny. Jag är så otroligt glad för den fantastiska presenten!

Det var väldigt mysigt igår och jag ångrar att jag inte tog några kort. Patrik famlilj och kusin, min mammafamilj och pappafamilj, mormor, farmor alla syskonen var här. Vi bor lite trångt med det fungerade trots allt bra trots allt! Jag dukade upp fika på vår fina köksbänk och hade köpt papperstallrikar och plastskedar till tårtan vilket gjorde allt väldigt mycket enklare. Jag vet, inte bra för miljön och allt sånt men jag har inte plats för så mycket porslin i våra köksskåp så tills vi bor större kommer jag förmodligen att göra om samma sak under flera kalas.

När släktkalaset var slut slängde vi i oss lite kinamat innan nästa gäng plingade på dörren. De sista gästerna gick hem 06:20 i morse så det blev en lång fest! Vi somnade en stund efter det och gick upp och beställde pizza runt halv fem. I vanliga fall skulle jag känna att dagen var bortkastad men eftersom att natten blev rolig och kvällen har varit mysig.



Jag tycker om höstkylan och de stjärnklara kvällarna trots att jag blir trött av mörkret. Löven målas i höstfärger och våra fönster blir till nya tavlor. Jag ser fram emot mer rött i bilden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback