Partipolitik och fullspäckade dagar

Jag har ont i ryggen. Det känns som att någon har slagit mig över nacken och axlarna. Min naprapat blev gravid och sjukskriven och jag inser att jag måste hitta någon annan om jag ska överleva tills hon är tillbaka.


Vilken dag det har varit... Jag började hemma med att producera tre affischer som jag ska visa upp på konferensen med jobbet på lördag och trycka upp och skicka ut på måndag. Innan jag åkta iväg hann jag också att styra upp lite schemamissar och dubbelnbokningar och svara på ett par mail.
När jag kom in till skanstull gick jag och handlade godis, läsk, te och lite annat som behövts till cafét i Ungdomvåningen. Dels för att förrådet börjat sina, dels för att vi hade en särskoleträff inbokad klockan 15 och de brukar vilja handla lite godis och jag brukar vilja bjuda föräldrarna på lite kaffe. Jag släpade den tunga kassen till Ungdomsvåningen, laddade kaffebryggaren, röjde lite och skrev instruktioner till ledaren som skulle hoppa in för mig innan jag sprang iväg till tåget. I språnget ringer telefonen och jag får veta av en av de andra ansvariga fäör särskoleträffen att den är inställd då de inte fått in några anmälningar. Det var bara att ringa upp ledaren och avboka och försöka inbilla sig att alla samtal och förberedelser hade behövts i vilket fall...

Sen bar det av till Handen och till kommunhuset. Styrgruppen för Ungdomens Hus hade möte. Än så länge leder inte våra möten till särskilt många beslut, men vi får information om läget och vad som väntas hända här näst.
Nästa möte den 15 december kommer vi att få se en dataljerad budget över bygget och allt runtomrking. Jag tror att det mötet kommer att bli längre än alla tidigare och jag tror att jag och min kära kollega kommer att vara lite mindre tysta under det mötet.


Jag och kollegan gick och åt någon sorts middags-lunch i centrum, satte oss på biblioteket och läste och jobbade lite. Sen var det dags för nästa möte. Haninges Unga Socaildemokrater hade sin andra kandidatutbildning och jag njuter verkligen av att lära mig om saker jag är intresserad av. Att få kunskap serverad och få möjlighet att analysera, fundera och tycka till är en skön känsla och något jag upplever lite för sällan nu för tiden. Min tid just nu ägnar jag åt att lära ut allt jag kan om demokrati och demokratiska mötesformer, skapa engagemang i en sliten organisation, peppa ungdomsråd och försöka suga åt sig så mycket som möjligt av Patriks studerande. Just nu är jag inne i en period där jag lär ut i första hand, lär mig i andra.
Självklart lär jag mig mycket av möten med nya människor och de processer jag går igenom men lärandet i min vardag är mer en bieffekt av min vilja att lära ut. För att sammanfatta så är jag helt enkelt glad över att ha ett forum som i nuläget handlar om att lära sig då jag känner att det är brist på det annars.

Idag pratade vi bland annat om Socialdemokratins grundtankar och jag blir mer och mer övertygad om att jag är på rätt ställe. Jag kommer att kunna ställa upp i ett kommunval och stå upp för den socialdemokratiska politiken utan att tveka på om jag talar sanning. Jag förstår om det låter märkligt att jag inte känner så förens nu, men det handlar mer om att jag fått det bekräftat än att jag fått någon sorts aha-upplevelse.




Nu tittar jag på reprisen av Skavlan där finansministern Andras Borg sitter och berättar att han bor i en studentlägenhet i veckorna helt utan att tänka på att det kanske inte är helt okej. Jag tror inte att det slår honom ens för en sekund och det facinerar mig. Jag undrar hur länge han kommer att bo kvar i den lägenheten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback