Jag vill inte stå och titta på


Idag publicerades en debattartikel skriven av Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson i Aftonbladet. Reaktionerna på artikeln har hittills handlat om hurvida det var rätt att publicera den eller inte. Många experter hävdar att debattartikeln mycket väl skulle kunna klassas som hets mot folkgrupp och detta var Aftonbladets chefsredaktör Jan Helin väl medveten om när han valde att publicera den.

Jan Helin har valt att publicera artikeln för att upplysa befolkningen om SD's egentliga riktlinjer då han ser att det här är något som folk verkar ha glömt bort. Han stöder inte partiet på något sätt.

Jag kan inte tycka annat än att Jan Helin gjort rätt. Han vet att han riskerar dömas för hets mot folkgrupp men vill ändå göra en insats för att informera SD's väljare om vad de egentligen stödjer.
Jag tycker att Jan Helin är stark och hoppas att debatten ska flyttas från hurvida han gjorde rätt i att publicera eller inte till det faktiska syftet med publiceringen.






Sverigedemokraterna är ett främlingsfientligt parti och jag vill inte stå och titta på när de försöker att ta sig in i riksdagen för att driva vidare sin politik som står för allt annat än alla människors likavärde. Lilla jag tänker göra allt som står i min makt för att för att stoppa SD's frammarsch. Visst har alla rätt att tycka som de vill, men jag kommer aldrig acceptera att okunskap, rädsla och fördomar ska få styra Sveriges politik.


Jan Helin gjorde rätt och nu hoppas jag att andra medier utnyttjar tillfället att ta debatten. Låt inte Sverigedemokraterna dölja sina baktankar. Var inte rädda, stå inte och titta på!


Läs
artikeln av Jimmy Åkesson. Läs också
Jan Helins förklaring till publiceringen
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback