Självdisciplin

När jag känner mig stressad för att jag har skjutit upp en massa tråkiga saker som jag måste göra kan jag inte komma på något annat att skriva om än just allt som jag inte gjort.

Hela mitt jag handlar om saker jag inte gjort. Och när jag sedan bockar av något på min lista ser jag den bocken som "en sak jag borde gjort tidigare". Jag räknar alla mina bockar som minuspoäng.
Jag är hela tiden medveten om följderna av mitt sätt att skjuta upp saker som känns lite jobbiga. Jag är också medveten om att jag nästan alltid tänker att "det här var ju inte svårt, varför gick jag runt och drog ut på det" när jag alldeles för sent får något gjort.
Är det inte märkligt att jag ändå gör så här? Jag ägnar all min tanketid åt att tänka på saker som jag inte gör istället för att bara göra.
Jag måste jobba på det.
(Jag försökte ladda upp en bild men blogg.se vill tydligen inte att jag ska göra det...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback