Söndagar

Vardagen är här igen och med vardagen kommer söndagarna. Jag har aldrig tyckt bra om dem. De är för mig sällan något annat än vila efter veckan som varit och ångest inför allt som ska göras veckan som kommer. Jag borde försöka göra en förändring vad gäller det tänket.

Men idag har varit precis en sådan söndag. Jag vaknade sent efter att ha bestämt mig för att jag faktiskt behövde en lång sovmorgon. Sedan har jag mer eller mindre bott i soffan resten av dagen och kvällen. Jag har diskat, lagat mat och bakat en kladdkaka, men mer än så blev det inte.


I morgon drar veckans program igång med en väldigt fart. Jag har en hel del jobb att ta tag i och på tisdag opererar farmor sitt knä. Jag har lovat henne att titta förbi henne en gång om dagen under veckan och se till att hon får i sig lite mat för hon har blivit rekomenderad att undvika att gå upp ur sängen under de första dagarna för att göra annat än att gå på toaletten. Jag ska också hjälpa en kompis att skriva ihop en inbjudan till en fest hon ska arrangera och stämma av lite inför våren när det gäller frilansandet och alla projekt jag är indragen i.

Men viktigsst av allt; Jag ska försöka avsätta lite egen tid. Försöka gå lite promenader utan att vara på väg någon speciell stans. Kanske ta upp meditationen igen. Allt som hänt den senaste veckan kommer inte att försvinna bara för att en ny vecka börjar i morgon, även om jag brukar tro att jag ska fungera så.

Men om det ska vara möjligt att göra nästa vecka till en bättre vecka så borde jag kanske gå och lägga mig nu...

God natt, min vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback