Nattugglan

Jag har alltid haft svårt att somna tidigt. Så även i kväll...

Visst kan jag vända på dygnet, men jag återkommer alltid till sena nätter. Kvällarna är min tid på dygnet och av någon anledning är det ingen annan tid på dygnet som jag känner mig så kreativ och inspirerad som jag gör kring midnatt. Tyvärr hamnar jag i konflikt med mig själv när jag är uppe så här sent vilket ofta resulterar i att jag är vaken utan att få någonting gjort och sedan är onödigt trött morgonen efter. Jag är nämligen medveten om att jag skulle göra smart i att gå och lägga mig innan midnatt och starta dagen tidigare än jag vanligtvis gör och eftersom att jag hela tiden tänker att jag ska gå och lägga mig "alldeles strax" så består de sena timmarna mest av ångest.

Det finns mycket jag skulle kunna göra för att må lite bättre med mig själv. Att ändra den här dåliga vanan är en av de sakerna...

Dröm vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback