Tillbaka på Stories

Jag sitter på stories i skrapan med en kopp kaffe och datorn. Jag har en massa skrivande att bli klar med och har svårt att hitta något ställe jag kan känna mig mer kreativ på. Jag tror att det är alla männsikor som rör sig runt omkring som inspirerar mig. Sorlet av röster och bakgrundsmusik, klirrande porslin, ständig rörelse.

Snart kommer vi att få ordning på kansliet och då tror jag att jag kommer att tillbringa mer tid där. Men det är fortfarande ensamt. Jag får mycket mer gjort bland folk.

Jag vill ha fler cafémöten! Och hitta lite eluttag. Här blir det tvåtimmarsbesök för det mesta för ganska snart efter två timmar tröttnar batteriet i datorn och när det händer är jag oftast så pass inne i skrivandet att jag inte kan gå över till block och penna. Jag tycker egentligen om att jobba, men jag måste komma fram till fler kreativitetsfaktorer. Hitta motivation. För det mesta är min motivation andra människor. Samtal med andra människor. Jag behöver bolla saker.

Förresten är det lustigt att jag alltid ser minst två kändisar när jag sitter här. Det är väl som det ska på söder. Fina söder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback